Dla kogo chwilówka?

Listopad 8 2017 01:27PM

Generalnie sektor pozabankowego finansowania można uznać za dość drogi, a klientami są często osoby które z różnych przyczyn nie mogą wykazać dobrej sytuacji finansowej. Jednak obraz ten nie jest całkowitym odzwierciedleniem tego rynku.

Chwilówki online – dla kogo?

Czy finansowanie z chwilówki może być atrakcyjną propozycją dla osoby z dobrą zdolnością kredytową? Większość osób odpowie że nie, jednak można podać taki przypadek – kiedy osoba chce szybko pożyczyć kwotę rzędu 2-3 tysięcy złotych na okres do około 30 dni. Dlaczego taka chwilówka ma być atrakcyjna? Wiele firm pożyczkowych proponuje za pierwszym razem pożyczkę z RRSO równym zero, czyli mówiąc prościej – bez żadnych kosztów – wystarczy terminowo zwrócić pożyczoną kwotę. Taką formę promocji można spotkać bardzo często, cieszy się ona dużą popularnością, gdyż pozwala uniknąć dość wysokich kosztów nowym klientom.

Jeśli dodamy do tego szybką weryfikację wniosków i wypłatę środków (ta kwestia również zależy od konkretnej firmy), okazuje się iż chwilówka może czasem stanowić atrakcyjną alternatywę w odniesieniu do innego rodzaju pożyczek.

Zdecydowanie inaczej sytuacja wygląda przy pożyczkach ratalnych – tutaj rzadko kiedy ofertę finansowania można nazwać opłacalną – koszty są wyraźnie wyższe niż w sektorze bankowym.

Jak oceniana jest sytuacja finansowa klienta?

Przy tym temacie warto również poruszyć kwestię oceny wiarygodności/zdolności kredytowej klientów. Przy krótkoterminowych pożyczkach duże znaczenie mają informacje na temat klienta dostępne w bazach BIK, BIG lub podobnych. Jak szybko sprawdzić które bazy weryfikuje dana firma pożyczkowa? Wystarczy otworzyć „formularz informacyjny” danej oferty – w rozdziale czwartym tego dokumentu są między innymi wymienione bazy weryfikowane przez pożyczkodawcę.

Znaczenie mają również dochody – w szczególności kiedy klient wnioskuje o pożyczkę ratalną opiewającą na kilka-kilkanaście tysięcy złotych. Często fałszywym przekonaniem na temat sektora pozabankowych pożyczek online jest wysoki poziom akceptacji wniosków – w rzeczywistości większość jest odrzucana.

Podsumowując, z pozabankowych pożyczek należy korzystać możliwie racjonalnie, tym bardziej że finansowo takie zobowiązanie może być opłacalne głównie w przypadku promocji lub znalezienia relatywnie taniej oferty.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.